Procesul Bologna – Testimoniale

 

Bologna în UniversitățiBologna în Universități

Ce este?

Un proces de reformă europeană pentru îmbunătățirea proaspătului creat Spațiu European al Învățământului Superior.

Noul obiectiv central al Procesului Bologna este de a îmbunătăți Spațiul European al Învățământului Superior (SEIS), bazat pe cooperare internațională și schimb academic, care este atractiv pentru studenții și personalul European, precum și studenților și personalului din alte părți ale lumii.

Proaspătul creat Spațiu European al Învățământului Superior

  • facilitează mobilitatea studenților, absolvenților și a personalului din învățământul superior;
  • pregătește studenții pentru carierele lor viitoare și pentru o viața ca cetățeni activi în societățile democratice, și va sprijini dezvoltarea personală a acestora;
  • oferă acces larg la educație superioară de înaltă calitate, bazată pe principii democratice și pe libertatea academică

Procesul BolognaDe ce este numit Procesul Bologna și cine participă?

Procesul Bologna este numit după Declarația de la Bologna, care a fost semnată în orașul italian Bologna la 19 iunie 1999 de către miniștrii responsabili cu învățământul superior din 29 de țări europene. Astăzi, procesul Bologna uneşte 47 de țări – toate fiind părți la Convenția Culturală Europeană și angajate la obiectivele Spațiului European al Învățământului Superior. O caracteristică importantă a Procesului Bologna – și cheia succesului său – este că aceasta implică, de asemenea, Comisia Europeană, Consiliul Europei şi UNESCO-CEPES, precum și reprezentanți ai instituțiilor de învățământ superior, studenţi, personal, angajatori și agenții de asigurare a calității.

Mai multe pe: ANOSR – Despre procesul Bologna

Procesul Bologna„Procesul Bologna este un proiect de mare amploare, dezvoltat la nivel european, despre care am luat cunoștință la București, la ultima conferință din cele 6 care au fost în România, toate la inițiativa ANOSR. În cele 4 zile de conferință s-a discutat despre echitate și acces în universități, probleme cu care se confruntă unele categorii de persoane vulnerabile și au ca urmare abandonul școlar și despre servicii de sprijin social. Am fost pus în situația acestor persoane și am găsit soluții pentru a-i susține în posibiliatea de a urma formele de învățământ preuniversitar și universitar, pentru a se integra în mediile acestora și a avea rezultate bune. În plus, am cunoscut oameni noi, prietenoși, ambițioși și deschiși atât din țară, cât și din afara ei cu care am făcut schimb de bune practici și ne-am acordat unele sfaturi în privința activității în cadrul organizației. În concluzie, a fost o experiență minunată, sunt încântat că am luat parte la un eveniment de genul acesta și sper să pot aplica în universitate noile informații acumulate pentru a rezolva și problemele noastre.” – Marius Cosmin Macovei , Anul I, Facultatea de Drept a Universității ,,Alexandru Ioan Cuza” Iași

 

Procesul Bologna